در حال بارگذاری فایل ...
اپ کفسابی اسدیدسترسی آسان‌تر

کفسابی راه پله

کفسابی راه پله

کفسابی راه پله با بخش‌های دیگر ساختمان کمی متفاوت است. دستگاه‌های بزرگ برای سنگ سابی راه پله مناسب نیستند. زیرا پله ها عرض کمی دارند. دو نوع دستگاه مخصوص برای این کار وجود دارد. دستگاه کوچکتر که دستگاه ساب دستی است، برای دسترسی به گوشه‌های پله ها و کنج‌ها مناسب است و با آن می توان دیواره پشتی پله ها را هم ساب زد. اما این دستگاه یک عیب بزرگ نیز دارد، آن هم سرعت پایین کار است. زیرا به دلیل کوچک بودن لقمه سنگ‌های آن، سرعت انجام کار بسیار پایین می آید. و برای راه پله های طولانی استفاده از این دستگاه به تنهایی تقریبا عملی نیست. دستگاه دوم بزرگتر است و سرعت عمل بالایی دارد. ولی به دلیل بزرگ بودن لقمه سنگ‌های آن، دسترسی به کنج ها با این دستگاه امکان پذیر نیست. در این مقاله میخواهیم درباره کفسابی راه پله با شما صحبت کنیم. اگر به خدمات کفسابی راه پله، کفسابی سرامیک و نماشویی نیاز دارید، میتوانید فرم زیر را پر کنید و یا با شماره تلفن 09129376801 با کفسابی اسدی تماس بگیرید.  

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

مراحل کفسابی راه پله

کفسابی همیشه از چندین مرحله ساب با لقمه سنگ‌های متفاوت انجام می‌شود. بسته به نوع و جنس سنگ، این تعداد ساب‌ها و روش ساب زنی می‌تواند متفاوت باشد. ابتدا سنگ ها با لقمه سنگ های زبرتر سابیده می شوند تا لایه نازکی که کثیف و آسب دیده است سابیده شده و سنگ نو نمایان شود. حالا باید با لقمه سنگ های نرم و ظریف تر این سنگ ها را صیقل بزنیم، تا هم آینه‎ای و براق شوند و هم راه نفو آب و آلودگی در سنگ وجود نداشته باشد. با این کار عمر سنگ‌ها هم افزایش پیدا می‌کند و چون آلودگی کمتر نفوذ می‌کند، شستشو و تمیزکردن پله ها و پاگرد ها هم راحت تر می‌شود. 
 یکی از مهم ‎ ترین بخش‌های ساختمان، پله ها و پاگردها می‌باشد، زیرا همیشه در معرض دید عموم و ساکنین  آن قرار دارد. در خیلی از مواقع پله‎ و پاگردها کثیف می‌باشند. روش‌های متعددی برای از بین بردن این کثیفی‌ها و جرم‌ها وجود دارد و عمده‌ترین و مهم‌ترین روش، اجرای عملیات کف سابی  پله و پاگرد است. 
در این روش تکنسین مربوطه با استفاده از دستگاه‎ها و تجهیزات کامل کف سابی اقدام به انجام ساب پله و پاگرد می‎نماید. در ابتدا لازم است توضیح داده شود از کفسابی برای سابیدن سنگ‌ها و یک دست کردن سطوح سنگ استفاده می‎شود اما از کفشویی برای تمیز کردن زمین از کثیفی‌ها و جرم‎ها بهره گرفته می‌شود. 
برای پاکسازی سنگ فقط باید از مواد شوینده مخصوص اینکار استفاده شود. گفتنی است مواد شوینده چند منظوره به سنگ آسیب می‌رسانند. در کفسابی با استفاده از مواد شوینده حاوی مواد اسیدی همچون سرکه پرهیز می‎گردد زیرا برخی از انواع سنگ مانند سنگ مرمر، سنگ سیمانی و سنگ آهک در برابر اسید حساس بوده و این مواد موجب آسیب رسیدن به سطح سنگ می‌شود. به طور کلی برای کفسابی راه پله و پاگرد به نکات زیر توجه کنید:
کفسابی پله 
 کف سابی پله، با جایگیری گیرنده لقمه برروی فرز و نصب پد، عملیات آغاز می‌شود .گفتنی است کف سابی پله با توجه به فضای محدود کار و تغییر جهت عمودی و افقی دستگاه نسبت به ساب سنگ کف سخت تر است و نیاز به تخصص زیادی می باشد . چنانچه کفسابی  به موقع انجام نگردد کدر شدن و آسیب دیدگی سنگ بیشتر شده و عملیات کفسابی راه پله سخت تر و طولانی تر خواهد شد .
کفسابی پاگرد
 در کفسابی پاگرد باید از لقمه‎های مخصوص استفاده شود. در شستشوی پاگرد پله نباید از مواد شوینده اسیدی استفاده شود، زیرا بعد از چند روز سنگ‌ها به شدت کدر شده و کثیفی را به سرعت به خود جذب می‌کنند و سیاه می‌شوند.

خدمات کفسابی راه پله و پاگرد

کفسابی اسدی ارائه دهنده کفسابی راه پله، کفشویی پاگرد در تهران و کفسابی درشهرهای ایران با بهترین کیفیت و مناسب ترین قمیت . برای اطلاع از قیمت کفسابی با ما در تماس باشید. 

چرا کفسابی راه پله ها ضروری است؟

راه پله ساختمان مدام در معرض رفت و آمد بوده و با هر بار رفت و آمد، پله ها کثیف، مات و آسیب دیده خواهند شد. در مکان‌های پر رفت و آمدی همچون سازمان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها ، ادارات و مراکز دولتی، سنگ راه پله و پاگردها به سرعت مات شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد. از آنجاییکه زیبایی فضاهای ورودی ساختمان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و کثیفی و آسیب دیدگی آن بسیار چشمگیر است، کفسابی پله و راه پله ها ضروری به نظر می‌رسد.

این کار علاوه بر تمیزی طولانی مدت، باعث براق و درخشان شدن سنگ‌ها و زیبایی محیط می‌شود. اجرای «ساب نانو» نیز به جهت ضد آب و ضد جرم کردن سنگ پله انجام می‌شود. این مرحله پس از به اتمام رسیدن ساب زنی و براق شدن سنگ انجام می‌شود که با آغشته کردن سطح سنگ پله به مواد نانو اجرا می شود. گفتنی است ضد آب و جرم شدن سنگ باعث دیرتر کثیف شدن سنگ پله می‌گردد .

به طور کلی کفسابی هر مکانی باعث نو شدن سطح و از بین رفتن آلودگی های رسوب کرده در آن می‌شود. چرا که یک لایه بسیار نازک از سطح سنگ ها صیقل داده و حذف می شود.علاوه بر نوسازی محیط، کفسابی راه پله ها مزایای دیگری نیز دارد. ولی به طور خاص برای پله ها می توان گفت که کفسابی می تواند مدت زمان بیشتری سطح را تمیز نگه دارد و فرایند شست و شوی آن را نیز بسیار راحت‌تر می‌سازد. چرا که ترک‎ها و درزهای سنگ‌ها را مسدود می‌نماید. مهم‌تر از همه جلای زیبای راه پله‌هاست که به جز انجام کفسابی، با هیچ روش دیگری امکان پذیر نیست.

چه موقع کفسابی راه پله و پاگردها را انجام دهیم؟

در مورد ضرورت کفسابی اشاره کردیم که کفسابی علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، باعث تمیزی راه پله و پاگردها میشود. اما شاید برایتان سوال باشد که چه موقع لازم است کفسابی راه پله و کفشویی پاگردها انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم

  • در مواقعی که شستشوی سطوح با استفاده از شوینده‌های نامناسب و اسیدی همچون جوهر نمک و سرکه منجر به تخریب بافت سنگ شده و گاهی لایه براق روی سنگ را می‎سوزاند و موجب مات و سیاه شدن آن می‌گردد. خوشبختانه این اتفاق با کفسابی سنگ برطرف می‌گردد .
  • در مواقعی که ملات و یا سیمان، چسب، رنگ بر روی سنگ ریخته شده است، به گونه‌ای که امکان تمیز کردن آن وجود نداشته باشد از کف سابی بهره گرفته می‌شود .
  • در مواقعی که سنگ، در طی مدت زمان طولانی سیاه و یا کثیف شده است.
هزینه کفسابی راه پله و پاگردها

هزینه کفسابی راه پله و پاگردها و همچنین کفشویی پله به عوامل مختلفی از جمله تعداد طبقات، متراژ پله ها و راه پله و شدت نیاز به کفسابی بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان کفسابی اسدی تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

سابزن پله و پاگرد چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

اشاره کردیم که از خدمات کفسابی، سنگسابی و ساب زنی در جهت نظافت کردن، مسطح ساختن و براق کردن سنگ، از بین بردن قسمت‌های فرسوده سنگ و حفظ سالمی سنگ  ساختمان استفاده می‌شود. «کفسابی» به  مجموعه‌ای از خدمات پاکسازی، لکه بری، حذف پستی و بلندی و غیره در  سنگ کف گفته می‌شود که توسط کف ساب یا ساب زن انجام می‌گیرد. وی با تسلط کاملا بر انواع کف و روش های پاکسازی و نیز آشنایی کامل کار با دستگاه‌های کف، سنگ محیط را پاکسازی می‌نماید.

«سابزن پله و پاگرد» به فردی اتلاق می گردد که با استفاده از امکانات موجود، اقدام به عملیات سابزنی پله و پاگرد می‌کند. در طی اجرای عملیات کف سابی  پله که عملا با فرز های مخصوص کف سابی  انجام می شود باید اصول و قواعد خاصی رعایت گردد. از جمله اصولی که سابزن حرفه ای پله و پاگرد باید رعایت کند عبارتند از :

  • استفاده نمودن از فرز با دور کُند و گیربکسی .
  • استفاده نمودن از پد و لقمه ساب های معتبر .
  • اطلاع آشنایی با اصول و دانش اولیه ساب پله .
  • آشنایی با نحوه ی جایگیری لقمه های کف سابی در این نوع دستگاه به منظور جلوگیری از بروز حادثه احتمالی پرت شدن لقمه .
  • استفاده از دستگاهی که میزان مصرف انرژی برق در آن به حداکثر برسد . ترجیحا استفاده از دستگاه های پر مصرف صورت نگیرد .

برای جلوگیری از خراب شدن سنگ ها چه کنیم؟

مهم ترین نکته این که از مواد شوینده قوی و یا اسیدی برا شستن سنگ استفاده نکنید. زیرا در ابتدا آلودگی ها به خوبی پاک می‌شوند. اما سطح سنگ آسیب میبند و جاذب آلودگی می‌شود. تمام منافذ به سرعت با خاک پر می‌شوند و چون به منافذ نفوذ کرده به راحتی تمیز نمی‌شود.

دومین نکته این است که برای انتقال زباله ها به بیرون از ساختمان حتما از سطل استفاده کنید. تا آب زباله ها روی سنگ ها نریزد. زیرا علاوه بر لکه های که به سختی پاک میشوند، به مرور باعث ترکیب شمیایی در سنگ شده و ممکن است لکه ها همیشه باقی بمانند.

نکته سوم این که اگر موادی روی زمین ریخت. حتما همان لحظه پاک کند تا کمتین زمان برای ترکیب و نفوذ در سنگ را نداشته باشد.

در هنگام اسباب کشی دقت کنید که اجسام سنگین روی پله ها و پاگرد ها کشیده نشوند. اگر شیار هایی روی سنگ ایجاد شود، به سرعت با گرد و خاک پر میشود و حتی با شستن هم نمیتوان آن را کامل تمیز کرد.

مزایای کفسابی راه پله

کفسابی علاوه بر تمیزی طولانی مدت، باعث براق و درخشان شدن سنگ‌ها و زیبایی محیط می‌شود

کفسابی اسدی از کدام دستگاه استفاده می‌کند؟

کفسابی اسدی به کلیه دستگاه های کفشویی، کفسابی و نماشویی مجهز است و از تجهیزات به روز کفسابی برای شستشوی پله و راه پله استفاده می‌کند تا نقاط ضعف راه پله پوشش داده شده و خروجی کار به بهترین شکل ارائه شود. استفاده از هر دو دستگاه ساب زن دستی و برقی برای تمیز کردن هر پله استفاده میکند تا علاوه بر این که سرعت عمل کار با دستگاه بزرگتر بالا باشد، تمامی گوشه‌ها و کنج‌ها نیز به خوبی صیغل داده شوند و سطح کاملا یک دست و هموار صیقل داده شود.
کفسابی اسدی با افتخار اعلام می دارد که خدمات کفسابی در تهران  با قیمت مناسب ، سنگسابی گرانیت با کیفیت عالی ، سنگسابی مرمر با تخفیف و قیمت عالی، سنگسابی  انواع کف و سطح ها،  ،  نماشویی ارزان  را ساختمان ها و برج ها، کفسابی موزاییک ساختمان، کفسابی ایتالیایی با بهترین دستگاه ها ، کفسابی پارکت، سنگسابی تراورتن،  کفسابی سرامیک و کاشی با بهترین قیمت و کیفیت اعلام می دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره اهمیت کفسابی راه پله و ضرورت آن برای ساختمان صحبت کردیم. اشاره کردیم که کفسابی و کفشویی راه پله ها می‌تواند علاوه بر تمیزی، باعث نوسازی شود و جلوه زیبایی به ساختمان مورد نظر شما هدیه کند. همچنین توضیح دادیم که در صورت ریختن مواد شوینده اسیدی روی سطح راه پله ها، لازم است برای از بین رفتن اثر آن، از خدمات کفسابی و کفشویی استفاده نمایید. امیدواریم خواندن این مطالب اطلاعات ارزشمندی را درباره کفسابی راه پله در اختیار شما قرار داده باشد. برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت کفسابی میتوانید با شماره 09129376801 با کارشناسان کفسابی اسدی در تماس باشید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کفسابی اسدی می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین